• Schrijf je in voor een vrijwilligerstaak

  • U kunt zich nu inschrijven voor een (verplichte) vrijwilligerstaak via Voetbal.nl. Ieder lid van Schagen United is verplicht een vrijwilligerstaak uit te voeren. Trainers, coaches en dergelijke zijn natuurlijk vrijgesteld maar (ouders) van andere leden moeten een taak oppakken en zo 60 vrijwilligerspunten scoren.

    Inschrijven gaat via de app voetbal.nl, de app waar ook het programma is opgenomen. Hieronder treft u een korte handleiding voor de aanmelding aan. De vrijwilligerstaken waarvoor u zich kunt inschrijven is een kantinedienst op de zaterdag of bestuursdienst. Er is voor de kantinedienst altijd een begeleiding en voor de bestuursdienst ontvangt u een instructie.

    Voor zowel de kantine- als de bestuursdienst is een minimaal en maximaal aantal plaatsen beschikbaar. Schrijf u daarom snel in om zo een voor u uitkomende dag te kunnen kiezen. Mocht het minimaal aantal niet behaald worden dan zal de roostermaker personen aanwijzen, u bent dan zelf verantwoordelijk voor eventueel ruilen.

    Tot half september bestaat de mogelijkheid de verplichte vrijwilligerstaak af te kopen voor € 60, zie hiervoor https://vrijwilliger.schagenunited.nl/afkoopregeling/

    Meer informatie over de vrijwilligerstaken is te vinden op onze speciale website, https://vrijwilliger.schagenunited.nl/home/

    Mocht u vragen hebben, mail dan naar info@schagenunited.

     

    Handleiding registreren vrijwilligerswerk met voetbal.nl app  

    Deze korte handleiding legt uit hoe u zich kunt aanmelden voor bepaald vrijwilligerswerk via de voetbal.nl app en hoe u zichzelf kunt inplannen voor bepaalde taken. Ook het ruilen van taken laten we zien. Het is belangrijk om te weten dat al het vrijwilligerswerk wordt geregistreerd aan de hand van het spelend lid en ieder lid verplicht is 60 vrijwilligerspunten (2 taken) per jaar te scoren.

    Voor jongere leden (onder de 16 jaar) is het belangrijk dat het email adres van één van de ouders geregistreerd staat. In de meeste gevallen zal dat nu al het geval zijn. Als dat niet zo is dan verzoeken we u dat aan te passen en aan ons door te geven zodat wij het ook in sportlink kunnen aanpassen zodat wij via de app met u kunnen communiceren. Gaarne doorgeven via info@schagenunited.nl 

    Gebruik het email adres waarmee u of uw kind geregistreerd staat in sportlink. U kunt dit controleren door na installatie van de app op de hoofdpagina het hoofdmenu te openen (linksboven) en dan moet een pagina verschijnen waarin de optie vrijwilligerstaken verschijnt: Als u dit niet ziet betekent dit dat het gebruikte email adres niet dezelfde is die voor het spelende lid in sportlink gebruikt wordt. Wij verzoeken u dan dit door te geven via ledenadministratie@schagenunited.nl  

    Hiermee wordt bereikt dat de app wel goed werkt en u eventuele emails en pushberichten m.b.t. vrijwilligerstaken ontvangt. Dit email adres dient u dan ook in de app te gebruiken 

    Stap 1 Aangeven van de beschikbaarheid  

    Allereerst dient u aan te geven wanneer u beschikbaar bent om taken uit te voeren. Open allereerst het menu vrijwilligerstaken, hierin kunt u uw beschikbaarheid instellen, standaard is die voor iedereen al ingesteld voor de zaterdag en de zondag. 

    Stap 2 Aangeven voor welke taak/taken je wilt opgeven  

    Via het scherm “Mijn taken” in het menu vrijwilligerstaken kunt u kiezen uit een aantal taken. Als u deze “aanzet” kunt u in stap 3 de taak inroosteren. 

    Stap 3 Het inroosteren van een taak  

    Ga naar de hoofdpagina en open programma. Vervolgens ziet u alle beschikbare taken voor de komende weken staan waarop u kunt inschrijven, U kunt nu een taak kiezen. Door naar beneden te scrollen gaat u verder in de tijd.  

    Klik op een plusje om u in te schrijven en klik op OK om de inschrijving te bevestigen.

    Vlak voordat de vrijwilligersdienst zal plaatsvinden zult u nog een reminder (pushbericht) van sportlink ontvangen.  Op het beginscherm is nu ook te zien dat u bent ingeschreven voor de vrijwilligersdienst. 

     

    Ruilen van een dienst

    Eenmaal ingeschreven voor een dienst wordt er van u verwacht dat u deze dienst daadwerkelijk gaat draaien. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat u door onvoorziene omstandigheden de dienst niet kun draaien. U kunt dan via de app proberen te ruilen met iemand anders. Ga naar betreffende dienst op de hoofdpagina en klik op het ruilsymbool : 

     

    Klik vervolgens op OK. Nu is in het overzicht de tekst “wil ruilen” te zien.

    Wanneer iemand anders het ruilverzoek accepteert door in te schrijven op de betreffende dienst zal er een melding verschijnen op de hoofdpagina. Ook kan je contact opnemen met de taakbeheerder van de betreffende taak.